KUIZ PERINGKAT KEBANGSAAN SCIENCE DISCOVERY CHALLENGE 2019

20 JULAI 2019 : 3 orang pelajar KT6 Pontian telah menyertai kuiz peringkat kebangsaan Science Discovery Challenge bertempat di IMU. Penganjur program ialah IMU dan KPM iaitu Tan An Chee (ST1), James Fong Jia Lekh(ST1) dan Tan Wan Yi(ST2) bersama seorang guru pengiring iaitu Cikgu Hjh Hamidah binti Abdullah.

KT6 Pontian terpilih ke semi final. 66 team terpilih dari 3000 lebih team dari satu malaysia yang menyertai SDC2019. Hanya 1 pasukan dari kT6 Pontian yang berjaya ke semi final terdiri daripada 3 orang pelajar .

Dari semi final 20 team masuk ke final. Tetapi malangnya kolej gagal ke final dengan markah  yang terlalu hampir. Apa pun syabas kerana ini adalah kali pertama kolej menyertai SDC setelah IMU menganjurkannya sebanyak 5 kali. Mungkin KT6 Pontian boleh cuba lagi pada SDC ke 6. Segala komitment mereka dalam persediaan ke SDC amatlah dihargai  dan segala pengalaman yang dilalui membuka minda mereka untuk terus menambah pengetahuan am dalam arena sains dan ini menjadikan mereka lebih bersemangat utk menjadi pelajar yang outstanding dan outspoken.









Share:

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.